Jak i ile razy w tygodniu ćwiczyć na siłowni, żeby schudnąć?

Jak i ile razy w tygodniu ćwiczyć na siłowni, żeby schudnąć
>

Każdy kto rozpoczyna swoją przygodę z siłownią, staje przed momentem, w którym zaczyna się uczyć na temat tej branży, aby móc lepiej trenować, a co za tym idzie, osiągać lepsze rezultaty.

Pojawia się wtedy pytanie, jak i ile razy w tygodniu ćwiczyć na siłowni, żeby schudnąć? Na co odpowiedzi w Googlu przedstawiają informację, które są całkowicie bez sensu przy dzisiejszej wiedzy.

Dlatego w dzisiejszym wpisie chciałbym odpowiedzieć na pytanie, jak i ile razy w tygodniu ćwiczyć na siłowni, żeby schudnąć, opierając się na informacjach z najnowszych badań i zawierając logiczne wytłumaczenie, dlaczego własnie w ten sposób powinieneś trenować, a nie podążać za mainstreamem.

Jak ćwiczyć na siłowni, żeby schudnąć?

Jest wiele sposobów na to, jak ćwiczyć na siłowni, żeby schudnąć i każdy będzie na pewno korzystniejszy, niż nie robienie zupełnie nic, ponieważ do chudnięcia najważniejsze jest wyrobienie deficytu kalorycznego, o czym możesz przeczytać tutaj – jak ułożyć dietę?

Deficyt kaloryczny jesteśmy w stanie wytworzyć na dwa sposoby – jeść mniej, niż wskazuję nasze dziennie zapotrzebowanie kaloryczne lub trenować, co spali dodatkowe kalorię, zwiększając nasze dzienne zapotrzebowanie kaloryczne, a co za tym idzie, również szansę na jego nie osiągnięcie.

Ze względu na to, że wpis dotyczy tematu, jak ćwiczyć na siłowni, żeby schudnąć, zajmiemy się tym drugim rozwiązaniem, co tworzy nam kolejne dwie opcję – trening siłowy lub trening cardio.

Jeżeli chodzi nam tylko o to, jak ćwiczyć na siłowni, żeby schudnąć, to odpowiedzią zawsze będzie trening cardio, ponieważ to on wykazuję największe spalanie kalorii w danym czasie.

Jednak nie oznacza to, że w naszym planie nie ma miejsca na trening siłowy, bo on również spala kalorię (chociaż nie tak dużo jak trening cardio) i ma jeden ważny aspekt, którego brakuję treningowi cardio – daje naszemu organizmowi bodziec do zachowania masy mięśniowej oraz jej dalszego rozwoju, co w konsekwencji sprawia, że pomimo utraty wagi, nasze ciało nie wygląda na sflaczałe.

Najlepszym rozwiązaniem jest trenowanie siłowe z wytwarzaniem deficytu kalorycznego przy użyciu diety lub wspomnianego wcześniej treningu cardio, co pozwoli nam na osiągnięcie efektu, na którym nam zależy, a nie tylko zmienienie cyferek na wadzę.

Pamiętaj również, że jeżeli chodzi o wybranie treningu, to w większości przypadków najlepiej sprawdza się trening FBW, który angażuję wszystkie grupy mięśniowe i bazuję na ćwiczeniach złożonych, które spalają więcej kalorii, niż ich przeciwieństwa, ćwiczenia izolowane.

Ile razy w tygodniu ćwiczyć, żeby schudnąć?

Pierwszym, podstawowym pytaniem, które trapi nowych adeptów siłowni jest, ile razy w tygodniu ćwiczyć, aby schudnąć? Na co odpowiedź nie jest prosta, ale przede wszystkim od razu możemy odrzucić treningi zakładające udział danej partii mięśniowej tylko w jednym treningu w tygodniu.

Minimalna ilość treningów danej partii mięśniowej (np. klatki piersiowej) w tygodniu to 2 sesję.

Jest to ilość, która pozwoli szybciej budować masę mięśniową, niż popularny trening split, który zakłada trenowanie każdej partii mięśniowej raz w tygodniu, zajeżdżając ją do tego stopnia, że przed 3 dni nie możemy ruszać tym mięśniem, ponieważ czujemy dyskomfort i ból.

Częste treningi mają jeszcze jedną ważną w temacie, ile razy w tygodniu ćwiczyć, żeby schudnąć, rzecz, pozwalają na wytworzenie większego deficytu kalorycznego, ponieważ więcej trenujemy.

via. Sciencestrength.com

Najbardziej optymalną odpowiedzią dla przeciętnej osoby na pytanie, ile razy w tygodniu ćwiczyć, żeby schudnąć, będzie wykonywanie treningu 3 razy w tygodniu, angażując wszystkie mięśnie w ciele.

Do tego zadania najlepiej sprawdzi się trening FBW, który właśnie zakłada zaangażowanie wszystkich partii mięśniowych w trakcie jednej sesji treningowej, wykonywany co drugi dzień.

Dla osób, które mają dużo wolnego czasu lub mają mało czasu, ale znajdą niecałą godzinę każdego dnia, idealny może się okazać trening FBW z bardzo małą objętością (3 serii na każdą grupę mięśniową), ponieważ taki sposób pomimo nie sięgania maksymalnego potencjału bodźca (co widać na wyniku badań powyżej), poprzez wielokrotne powtarzanie, wykazuję lepszy efekt końcowy.

Pamiętaj, że trenując codziennie, musisz odpowiednio dostosować obciążenie oraz ilość serii, tak aby twój organizm był w stanie regenerować się z dnia na dzień i wciąż pozwalać Ci na progresowanie.

Niezależnie, który rodzaj FBW wybierzemy, mamy możliwość dorzucenia do niego treningu cardio – w przypadku 3 dniowego, pomiędzy dniami treningowymi, a kiedy trenujemy codziennie, po każdym treningu, ponieważ nie jesteśmy na tyle zmęczeni, żeby mieć problemy z jego wykonaniem.

Podsumowanie

Podsumowując w skrócie temat, Jak i ile razy w tygodniu ćwiczyć na siłowni, żeby schudnąć, należy przede wszystkim pamiętać o tym, że każda aktywność fizyczna będzie miała pozytywny wpływ na nasz organizm, zbliżając nas do celu, który sobie wyznaczyliśmy.

Biorąc pod uwagę różnego typu badania przeprowadzone w temacie, Jak i ile razy w tygodniu ćwiczyć na siłowni, żeby schudnąć, najbardziej optymalny wydaje się trening siłowy, który jest uzupełniony o trening cardio, jeżeli nie jesteś w stanie wytworzyć deficytu kalorycznego.

Najlepszym treningiem siłowym dla większości osób będzie trening FBW, który w zależności od objętości treningowej, można wykonywać od 3 razy do nawet 6 w trakcie tygodnia.

Większa ilość treningów będzie bardziej optymalna dla naszego ciała, tak długo, jak nie zaczniemy przesadzać z objętością, dochodząc do tego magicznego stanu, określanego słowem, przetrenowanie.

Podziel się z innymi!

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o