Jak szybko schudnąć, zrzucić 10 kg w tydzień bez efektu jojo

Jak szybko schudnąć 10 kg w tydzień bez efektu jojo
>

W naszym życiu pojawiają się takie momenty, w których dostajemy prawdziwego kopa motywacji i czujemy się, jakbyśmy byli w stanie przenosić przysłowiowe góry, jak również i takie, w których jesteśmy zdesperowany do próbowania czegokolwiek, byle tylko zdążyć na czas wykonać swoje zadanie.

Jednym z takich tematów, które potrafią wzbudzać tak skrajne emocję, jest przygotowanie formy na wakacje, sesję lub bardzo ważną datę, co zmusza nas do sięgania po drastyczne rozwiązania.

Właśnie wtedy najczęściej zaczynamy wpisywać w Google tak magiczne frazy jak: jak schudnąć 10 kg w tydzień bez efektu jojo, jak zrzucić 10 kg lub jak szybko i skutecznie schudnąć w tydzień 10kg.

Od razu na starcie Ci powiem, że jest to niewykonalne i w następnej części wytłumaczę Ci dlaczego, czemu nie powinieneś chcieć tego robić oraz jak szybko schudnąć 10kg i nie mieć efektów jojo.

Jak szybko schudnąć w tydzień 10 kg, czy jest to możliwe?

Nasz organizm pomimo tego, że jest podstawowe funkcję są bardzo proste, to skrywa pod sobą bardzo skomplikowany mechanizm, którego w tak krótkim wpisie nie jestem Ci w stanie wytłumaczyć.

Dlatego skupmy się na odpowiedzeniu sobie na pytanie, jak szybko i skutecznie schudnąć w tydzień 10 kg i czy jest to możliwe do zrealizowania w tak krótkim czasie oraz jakie mogą być konsekwencję tego działania?

Zacznijmy od tego, że w zależności od rodzaju jedzenia, jakie spożywasz, twój organizm może magazynować w sobie dodatkową wodę, której pozbycie się jest proste i może nastąpić w ciągu dnia.

Dlatego z góry załóżmy, że 2kg to jest właśnie ta woda i pozostaje nam do zgubienia 8kg w ciągu tygodnia, co i tak jest wartością nierealną do wykonania.

Tak jak wspomniałem, to czy trzymamy większą ilość wody w naszym organizmie jest podyktowane rodzajem jedzenia, ale w naszych wyliczeniach będziemy zakładać, że w ogóle nic nie jesz, więc nie ma to znaczenia, co będziemy jeść, aby pozbyć się nadmiaru wody.

Jak schudnąć 10 kg w tydzień wstępne założenie

Do naszych obliczeń potrzebujemy jeszcze jednej wartości, którą jest nasze dzienne zapotrzebowanie kaloryczne, a które możesz sprawdzić dla siebie na kalkulatorze kalorii dostępnym na mojej stronie.

Ta wartość definiuje ile potrzebuje nasz organizm spalić kalorii w ciągu dnia, aby móc wykonać podstawowe funkcję, takie jak wstanie z łóżka, jedzenie, chodzenie, itp.

Warto również pamiętać, że jest to wartość, która nie uwzględnia dodatkowych aktywności fizycznych, takich jak siłownia, bieganie, pływanie – o ile nie zostanie od razu wliczona, jako rutyna.

W naszym przykładzie będziemy się posługiwać dziennymi kaloriami na poziomie 3000kcal, co jest wartością odpowiednią dla większości mężczyzn do budowania masy, a u kobiet potrafi przebijać nawet dwukrotnie ich zapotrzebowanie kaloryczne – zawyżamy wartość, aby dać mocniejszy argument, że odpowiedź na pytanie, jak schudnąć w tydzień 10kg brzmi: nie da się, tak samo jak nie da się schudnąć 10 kg w 2 tygodnie.

Jak szybko schudnąć w tydzień 10 kg i dlaczego się nie da?

Zakładając nasze dziennie zapotrzebowanie kaloryczne na poziomie 3000kcal, w ciągu tygodnia bez jedzenia, spalimy 21000kcal (3000kcal * 7 dni w tygodniu).

Jeden kilogram to 7000kcal i taką wartość musi nasz organizm spalić, abyś mógł zgubić jeden kilogram masy ciała, co przy naszym założeniu, że chcemy spalić 8kg, daje wynik 56000kcal (8kg * 7000kcal).

Odejmując od wartości, którą musimy spalić (56000kcal) nasze podstawowe zapotrzebowanie kaloryczne (21000kcal), wychodzi nam, że w ciągu tygodnia brakują nam do spalenia 35000kcal.

Spokojnie, to już tylko 5000kcal w ciągu dnia, więc pozostaje nam zakasać rękawy i wziąć się do nabijania spalonych kalorii przy wykorzystaniu aktywności fizycznych.

Ile musielibyśmy ćwiczyć przy wykorzystaniu najpopularniejszych aktywności, aby w ciągu dnia spalić tę nieszczęsnych 5000kcal i po tygodniu cieszyć się z rzuconych 8 kilogramów masy ciała?

  • Godzinna jazda rowerem z prędkością 25km/h to spalenie około 500-600kcal, co sprawia, że musimy jeździć tylko 9 godzin dziennie przez cały tydzień.
  • Godzinne pływanie spala około 500kcal, co sprawia, że musimy pływać tylko 10 godzin przez następny tydzień, aby spalić brakującą nam ilość kalorii.
  • Biegając przez godzinę, jesteśmy w stanie spalić około 400kalorii, co oznacza, że temu sposobowi musimy poświęcić tylko 12,5 godziny, aby osiągnąć naszą liczbę spalonych kalorii.

Warto pamiętać, że są to wartości w większości przypadków zawyżone, co ma jeszcze bardziej uwidocznić, że pytanie, jak schudnąć w tydzień 10 kg, jest bez sensu i trzeba do tematu podejść w zupełnie inny, bardziej realny sposób, który wymaga więcej czasu do zrealizowania.

Więc jak schudnąć w tydzień 10 kg bez efektu jojo?

Niezależnie, czy chcesz się dowiedzieć, jak schudnąć 10 kg w 2 tygodnie, miesiąc lub nawet 2, 3 miesiące, to będziesz musiał przeznaczyć na to sporo czasu, ponieważ do wszystkich zmian w naszym ciele, warto podejść w sposób wolniejszy, ale zakładający trwalsze zmiany.

Nie sposób jest nie jeść przez 3 dni, aby następnie odbić to sobie, jedząc więcej przez kolejny tydzień i ostatecznie kończąc z jeszcze większą wagę, niż na początku próby odchudzania.

Rozplanuj mądrze swój proces odchudzania, zakładając maksymalnie obniżenie swojego dziennego zapotrzebowania kalorycznego o 500kcal i czekaj na efekty, które będą tego wartę.

Jak prawidłowo schudnąć 10 kg?

Do odpowiedniego zaplanowania walki z tematem, jak szybko i skutecznie schudnąć 10 kg bez efektu jojo, musisz zacząć od poznania swojego dziennego zapotrzebowania kalorycznego, które możesz wyliczyć przy użyciu kalkulatora kalorii dostępnego na stronie – kalkulator kalorii.

Znając swoje dzienne zapotrzebowanie kaloryczne, odejmujemy od niego 500kcal lub każdego dnia wykonujemy DODATKOWĄ aktywność fizyczną, która spali 500kcal – może to być wspomniane wcześniej pływanie, jazda na rowerze lub np. seks, byle kalorię się zgadzały.

Następnie musisz ułożyć sobie odpowiedni jadłospis, w czym pomogą Ci posty dostępne na mojej stronie, m.in. jak ułożyć dietę? – dieta odchudzająca, na masę i rekompozycja.

Pamiętaj, że optymalnie jest chudnąć około 0.5kg na tydzień, co sprawia, że do spalenia 10kg będziesz potrzebować 5 miesięcy, ale będzie to zdrowsza i lepsza opcja do osiągnięcia celu.

PS: Pamiętaj, że po jakimś czasie, waga zacznie coraz wolniej spadać, ponieważ będziesz lżejszy, a co za tym idzie, ponownie będziesz musial przekalkulować kalorię lub po prostu odjąć następne 200kcal, co w większości przypadków będzie idealną wartością do kontynuowania redukcji.

Jak schudnąć 10 kg w miesiąc ćwiczenia

W internecie ludzie bardzo często wyszukują, jak schudnąć 10 kg w miesiąc ćwiczenia lub jak ćwiczyć żeby schudnąć 10 kg, kiedy odpowiedzią na tę pytania jest samo ćwiczenie.

Sam fakt, że ćwiczysz sprawia, że spalasz dodatkowe kalorię, co pozwala podnieść twoje dzienne zapotrzebowanie kaloryczne i zwiększa prawdopodobieństwo na większy deficyt kaloryczny.

Oczywiście w odpowiedzi na pytanie, jak schudnąć 10 kg w miesiąc, najlepsze będą ćwiczenia zakładające wysiłek na podwyższonym tętnie, czyli wszystko potocznie nazywane cardio lub siłownia.

Więc, jak ćwiczyć żeby schudnąć 10 kg? Po prostu ćwiczyć, najlepiej wykorzystując do tego trening siłowy, jeżeli chcemy zachować większą masę mięśniową i poprawić kształt sylwetki. Popularne treningi cardio sprawdzą się najlepiej, jeżeli chodzi nam o samo nabijanie deficytu kalorycznego.

Jak szybko schudnąć 10 kg w tydzień? Podsumowanie

Odpowiedź na pytanie, jak szybko schudnąć 10 kg w tydzień bez efektu jojo, jest bardzo prosta i brzmi: nie da się, tak samo jak nie da się schudnąć 10 kg w 2 tygodnie, co zostało udowodnione w tym artykule.

Do wszystkim zmian w naszym organizmie warto podejść z większym zapasem czasu, wiedząc, że jest duża szansa na zaskoczenie szybszymi efektami, niż mówią o tym założenia.

Pamiętaj, że jak raz przeprowadzisz redukcję dobrze, to jest bardzo duże prawdopodobieństwo, że zmieni to na tyle twoje nawyki żywieniowe, że zmiana ta pozostanie na zawsze.

PS: Pamiętaj, że jest to podstawa dietetyki i dla osoby w pełni zdrowej powinno wystarczyć do osiągnięcia wyznaczonego celu, jednak warto samemu zbadać temat i upewnić się, czy aby na pewno nie warto skorzystać z usług specjalisty z zakresu żywienia – chociaż osobiście jak widzę diety od dietetyków na 1000kcal dla 110kg mężczyzny, to wolałbym już samemu na sobie testować 🙂

Podziel się z innymi!

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o