L-arginina

L-arginina – sposób na lepsze i dłuższe życie

Skoro już przykułem twoją uwagę poprzez dość odważny tytuł, porozmawiajmy na temat L-argininy i o tym, dlaczego warto rozważyć jej wprowadzenie do swojej stałej suplementacji. Zanim jeszcze przejdziemy do głównej części wpisu: tak, L-arginina może wydłużyć życie i polepszyć erekcję.

Czym jest L-arginina?

Arginina to aminokwas (element cząsteczkowy budujący białko) należący do grupy endogennych, czyli takich, które nasz organizm potrafi sobie sam wyprodukować. W tym przypadku nasze ciało wykorzystuje do tego celu kwas glutaminowy oraz proliny.

Czasami dochodzi do upośledzenia syntezy L-argininy, co w następnie przekłada się na potrzebę jej przyjmowania z zewnątrz. W tym celu możemy wykorzystać ogólnodostępne produkty zawierający interesujący nasz aminokwas lub suplement diety, co w większości przypadków jest wygodniejsze.

Jakie funkcję pełni L-arginina w naszym organizmie?

L-arginina jest wykorzystywana przez nasze ciało przy wytwarzaniu tlenku azotu. Ten związek oddziałuje pozytywnie na nasz układ krwionośny, m.in. regulując przepływ krwi w naszym ciele. Odpowiednie funkcjonowanie układu krwionośnego, zapewnia nam szereg zalet oraz niweluję problemy zdrowotne.

L-arginina w walce z problemami łóżkowymi

L-arginina ze swoimi zdolnościami do rozszerzania naczyń krwionośnych, potrafi poprawić krążenie nie tylko w mózgu i sercu, ale również w narządzie płciowym, sprawdzając się świetnie przy problemach z osiągnięciem pełnej erekcji, Zwiększona ilość przepływającej krwi przez prącia, optymalizuje jego szczytową wielkość, co bezpośrednio przekłada się na obustronną satysfakcje z pożycia.

Liczne badania wykazują, że L-arginina sprawdza się również świetnie przy leczeniu niepłodności. Mężczyźni, którzy mają niski poziom tej substancji w ciele, wykazują obniżony poziom plemników w nasieniu i niską ich ruchliwość.

L-arginina jako wsparcie dla organizmu

Badania potwierdzają pozytywny wpływ L-argniny na nasz układ immunologiczny. Substancja ta wpływa na poprawę syntezy kolagenu oraz poprawia proces gojenia się ran. Dodatkowo zmniejsza ryzyko infekcji i sprawdza się dobrze u osób, które doznały poparzenia ciała.

L-arginina dla ochrony wątroby

Doświadczenie przeprowadzone na omawianej substancji, wykazują, że L-argnina ma pozytywny wpływ na przekształcanie amoniaku, który jest substancją toksyczną dla naszej wątroby, w mocznik, co pozwala zapewnić naszemu narządowi dodatkową ochronę.

Czym jeszcze grozi niedobór L-argininy?

Ze względu na swoją funkcję w organizmie, L-arginina występując w zbyt małej ilości, może przyczynić się do występowania m.in. takich problemów jak: zachwiania wydzielania insuliny, zaburzenia metabolizowania tłuszczów w wątrobie, nieprawidłowości w tkance mięśniowej i w skrajnym przypadku do jej zaniku oraz wystąpienia chorób sercowych.

L-arginina w produktach spożywczych

Nasz organizm potrafi sam zatrważać L-argininę wykorzystując do tego kwas glutaminowy oraz proliny. Niestety nie zawsze jest to wystarczające do zapewnienia naszemu ciału odpowiedniej ilości tej substancji, dlatego warto sięgnąć po suplement diety lub włączyć do diety produkty spożywcze, które pomogą organizmowi w nagromadzeniu odpowiedniej jej ilości. W tym celu powinniśmy sięgać m.in. po:

  • Soję
  • Wołowinę
  • Wieprzowinę
  • Migdały
  • Orzechy włoskie
  • Sezam
  • Orzechy ziemne
  • Orzechy brazylijskie
  • Siemię lniane
  • Orzechy laskowe
  • Orzechy nerkowca
  • Kaszę gryczaną

W jaki sposób przyjmować L-argininę?

Osoby uprawiające aktywność fizyczną powinno stosować około 3g do 6g przed treningiem, co pomoże organizmowi w odpowiednim wspieraniu naszych mięśni, zapewniając im szybszą dostawę niezbędnych do dalszej pracy zasobów.

Według informacji zawartych na stronie Examine.com, do pełnego uzyskania efektów L-argniny, należy przyjmować do 15g dziennie, w trzech dawkach. Jednorazowe przyjęcie porcji w postaci około 10g, może mieć negatywne konsekwencję, zakończone dłuższym posiedzeniem na toalecie.

L-arginina badania i źródła

Przy przygotowywaniu wpisu dotyczącego L-argininy korzystałem z wielu źródeł, do których link możesz znaleźć poniżej. Spora część informacji pochodzi również z mojego własnego doświadczenia. Informację o badaniach można znaleźć na wymienionych stronach.

  • Solgar.pl
  • Medonet.pl
  • Zyjdlugo.pl
  • Examine.com
  • Healthline.com
  • Colgan, PH.D., Michael, Optimum Sports Nutrition: Your Competitive Edge (RonkonkomaNY: 1993, Advanced Research Press), Pages 268, 330, 333-334. ISBN 096484059.
  • Zorgniotti AW, Lizza EF. Effect of large doses of the nitric oxide precursor, L-arginine, onerectile dysfunction. Int J Impot Res 1994;6:33-36.
  • Tanimura J. Studies on arginine in human semen. Part II. The effect of medication withL-arginine-HCL on male infertility. Bull Osaka Med School 1967;13:84-89.
  • Barbul A, Lazarou SA, Efron DT, et al. Arginine enhances wound healing and lymphocyteimmune responses in humans. Surgery 1990;108:331-337.
  • Acuff , R.V., Cai, D.J., Dong, Z.P., and Bell, D. The lipid lowering effect of plant sterol ester capsules in hypercholesterolemic subjects. Lipids Health Dis. 2007; 6: 11.
  • Ras RT, Geleijnse JM, Trautwein EA. LDL-cholesterol-lowering effect of plant sterols and stanols across different dose ranges: a meta-analysis of randomised controlled studies. British Journal of Nutrition 2014; 112(2): 214-219.
  • Micker M., Checinski P., Jabłecka A., Krauss H., Zapalski S.: Influence of L-arginine oral supplementation on oxidative stress in patients with intermittent claudication. Acta Angiol. Vol. 8, No. 4, pp. 137-142.

Podziel się z innymi!

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o