Trening HIIT

Trening HIIT czy LISS cardio – jakie kardio?

Na czym polega różnica pomiędzy treningiem HIIT oraz LISS? Pomimo tego, że oba narzędzia mają w swoim zamyślę spalanie tłuszczu poprzez odpowiedni wysiłek fizyczny, to mają nieco inną charakterystykę. Trening HIIT zakłada pracowanie na intensywnym wysiłku, przeplatanym z mniej intensywnym wysiłkiem (np: truchtanie na bieżni, przeplatane z biegiem), kiedy trening LISS (znany u nas bardziej jako kardio) zakłada długotrwałą pracę na średniej intensywności (np: wspomniane truchtanie na bieżni), więc który system jest lepszy?

Trening HIIT czy LISS cardio – co lepsze?

Trening HIIT

Głównym celem obu metod jest spalanie kalorii i przy założeniu, że oba treningi kończymy z tym samym deficytem, na logikę powinniśmy mieć bardzo zbliżone efekty.

Tylko czy na pewno? Jednym z aspektów wartych przyjrzenia się jest wpływ danej aktywności na nasze ciało przez kolejne godziny po zakończonym treningu.

Badania wykazują, że o ile nie ma żadnych wartych odnotowania różnic w spalaniu kalorii, to trening HIIT wykazuję lepszy wpływ na osobę, której celem jest schudnięcie, poprzez wpływanie na takie czynniki jak:

  • W zależności od rodzaju, lepiej zachowuję masę mięśniową
  • Lepsze zmniejszenie apetytu, co wpływa na spożywane kalorię
  • Większa intensywność potrafi wpłynąć na skrócenie potrzebnego czasu do wykonania sesji.
  • Oddziałuję na psychikę człowieka, sprawiając, że są bardziej zadowoleni z wkładanego wysiłku – mniejsze znudzenie

Jednak trening HIIT nie ma tylko samych pozytywów względem treningu LISS cardio, ponieważ przez dużą intensywność nasze ciało jest pod większym stresem, co następnie wymaga lepszej regeneracji, może wpłynąć na jakość naszych normalnych treningów oraz przejawia większe ryzyko do wystąpienia kontuzji.

Czy potrzebujesz treningu HIIT lub LISS cario?

arjenworld

Chociaż HIIT i Liss cardio to fajne metody na stworzenie dodatkowego deficytu kalorycznego, to warto mieć na uwadze, że redukcję powinno się rozpocząć od zmniejszenia kalorii w diecie, a dopiero następnie, przy dojściu do punktu, w którym ciężko jest zmniejszać swoje dzienne pożywienie, warto rozważyć skorzystanie z omawianych narzędzi.

Trening HIIT czy LISS cardio – badania

Podziel się z innymi!

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o