Arjenworld > Just My Mind > Czy da się szybko schudnąć bez diety i ćwiczeń? (sprawdzone)

Tak, bez problemu da się szybko schudnąć bez diety i ćwiczeń, ale musimy zapewnić naszemu organizmowi deficyt kaloryczny, czyli po prostu jeść mniej, niż potrzebuje nasz organizm do utrzymania obecnej wagi.

Dzięki temu, że nasze ciało będzie otrzymywało mniej kalorii, niż wymaga, to będzie zmuszone do wykorzystywania wcześniej odłożonej energii, aby zrównoważyć braki z systemu żywieniowego, czyli po prostu zacznie spalać tkankę tłuszczową.

Teoria bardzo sprawnie nam poszła, ale do tworzenia świadomego deficytu kalorycznego potrzebna jest nam dieta oparta o liczenie kalorii lub bardzo duża aktywność fizyczna, która nie pozwoli nam przejadać zapotrzebowania kalorycznego, a nam chodzi o osiągnięcie tego efektu bez diety i ćwiczeń…

Pozostaje nam, więc zwiększenie aktywności fizycznej, wykorzystując czynności dnia powszedniego oraz zmiana nawyków żywieniowych, które pozwolą nam bez liczenia kalorii, zwiększyć prawdopodobieństwo wystąpienia deficytu.

1. Zwiększanie aktywności

Czy da się szybko schudnąć bez diety i ćwiczeń? (sprawdzone)
Czy da się szybko schudnąć bez diety i ćwiczeń? (sprawdzone)

Do schudnięcia nie potrzebne nam są żadne konkretne ćwiczenia.

Albo może inaczej, wszystkie ćwiczenia są dobre do schudnięcia, ponieważ zwiększają nasze zapotrzebowanie kaloryczne.

Jeżeli przykładowo Twoje zapotrzebowanie wynosi 2500 kcal dziennie (tutaj możesz wyliczyć swoje prawdziwe), to wprowadzając dodatkową aktywność fizyczną w postaci np. biegania, skakania na skakance lub chodzenia na siłownie, powiększamy je o kolejne kalorie, które spaliliśmy w trakcie wykonywania ćwiczeń.

Jednak wcale nie oznacza to, że musimy ćwiczyć, bo dopóki będziemy dostarczać mniejszą ilość kalorii, niż zapotrzebowanie, to choćbyśmy leżeli, nasz organizm i tak będzie zrzucał zbędne kilogramy.

Dlaczego zaleca się trenowanie do schudnięcia?

Deficyt kaloryczny powiększany za pomocą ćwiczeń ma tę zaletę, że pozwala nam zjeść więcej i utrzymać tempo chudnięcia lub po prostu zrzucać tłuszcz szybciej.

Dodatkowo aktywność fizyczna pomaga w prawidłowym regulowaniu hormonów, zwiększa możliwości ciała oraz przekłada się pozytywnie na wszystkie aspekty życia ludzkiego, więc po prostu warto ćwiczyć dla lepszego życia.

Jak się samemu oszukać i ćwiczyć, nie ćwicząc?

Fakt, że mamy zwiększyć aktywność nie oznacza, że od razu musimy wykupywać karnet na siłownie albo planować ustawienie budzika na 6:00 każdego poranka.

Aktywność fizyczną możemy zwiększać na wiele sposobów, a ja przede wszystkim polecam zacząć od rzeczy najprostszych, czyli wymuszania na sobie robienia czynności, których do tej pory unikaliśmy:

  • Chodź na spacery.
  • Wybieraj schody zamiast windy.
  • Parkuj samochód dalej od miejsca pracy.
  • itp.

Chociaż z początku żadna czynność z wyżej wymienionych nie wydaje się zbyć męcząca (i taka nie jest!), to wiele małych wyborów jest w stanie wpłynąć na końcowy efekt, który w naszym przypadku ma być schudnięcie.

Jednym z fajnych sposobów, który pozwala nam kontrolować to, żebyśmy dbali o aktywność, bez wykonywania ćwiczeń, jest system nazywany „10000 kroków dziennie”, o którym przeczytasz w podlinkowanym wpisie.

2. Zmiana nawyków żywieniowych

Czy da się szybko schudnąć bez diety i ćwiczeń? (sprawdzone)
Czy da się szybko schudnąć bez diety i ćwiczeń? (sprawdzone)

Następną rzeczą, która jest nawet ważniejsza niż zwiększanie aktywności, to zmiana nawyków żywieniowych.

Niestety fakt, że nie korzystamy z metody liczenia kalorii lub ułożonej diety dla danej ilości kalorii, musimy rozważyć wprowadzenie zmian w nawykach żywieniowych, które pomogą bazować nasz jadłospis na produktach, które lepiej zapychają i dostarczają mniejszą ilość kalorii.

Jakie zmiany żywieniowe warto wprowadzić?

  1. Pij dużo wody.
  2. Jedz więcej białka.
  3. Zamień owoce na warzywa.
  4. Rozważ system żywieniowy.

2. 1. Pij dużo wody

Woda to jedna z najważniejszych rzeczy dla istnienia naszego organizmu, która dodatkowo świetnie sprawdza się w zmniejszaniu uczucia głodu oraz zwiększaniu objętości spożywanego posiłku.

Spożywaj wodę bardzo często w trakcie dnia, zwłaszcza, kiedy zaczynasz odczuwać głód lub jesz, dzięki czemu łatwiej będzie Ci się „zapchać” jedzeniem, co powinno poskutkować zjedzeniem mniejszej ilości.

Jednak woda to nie tylko jedyna opcja, ponieważ warto również wykorzystać kawę (polecam sprawdzić temat „kawa z masłem i olejem kokosowym„), która ma wartości łagodzące odczuwanie głodu oraz wszelkiego rodzaju produktu zero, które zawierają aspartam zamiast cukru, dzięki czemu oszczędzamy kalorię.

2. 2. Jedz więcej białka

Więcej białka od zawsze towarzyszyło dietom redukcyjnym (ile białka na redukcji?), ponieważ ten makroskładnik chociaż ma tyle samo kalorii co węglowodany, to jego efekt termiczny sprawia, że organizm ostatecznie dostaje mniejszą ich ilość.

Oczywiście nie oznacza to, że masz do swojego dziennego jadłospisu dodatkowo dołożyć więcej piersi z kurczaka czy innego źródła białka, ale po prostu warto zamienić produkty zawierające dużo węglowodanów (np. kanapki lub słodycze) na posiłki składające się z omawianego makroskładnika oraz warzyw.

2. 3. Zamień owoce na warzywa

Chociaż owoce są zdrowe, to również bardzo kaloryczne.

W trakcie redukowania tkanki tłuszczowej warto zastanowić się nad wprowadzeniem warzyw, które zazwyczaj mają bardzo małą ilość kalorii, dzięki czemu będziemy dostarczać mikroelementy, zmniejszając podaż kaloryczną.

2. 4. Rozważ system żywieniowy

Chociaż systemy żywieniowe nie mają żadnych magicznych właściwości, które sprawiałyby, że zaczniesz nagle chudnąć, bez bycia na deficycie, to pozwalają lepiej zarządzać odczuwaniem głodu.

Wśród wielu systemów żywieniowych polecam przede wszystkim zmniejszanie czasu na spożycie jedzenia, w czym przede wszystkim spisze się „post przerywany” (dieta if) lub radykalne metody, np.: „post wodny” lub „jednodniowa głodówka”.

Podsumowanie

Czy da się szybko schudnąć bez diety i ćwiczeń? (sprawdzone)
Czy da się szybko schudnąć bez diety i ćwiczeń? (sprawdzone)

Na pytanie „Czy da się szybko schudnąć bez diety i ćwiczeń?” odpowiedź jest bardzo prosta i brzmi „tak”, ponieważ wszystko polega na wyrobieniu deficytu kalorycznego, co niekoniecznie musi być świadome do tego stopnia, że liczymy każdą kalorię, którą dostarczamy do organizmu.

Oczywiście o wiele lepiej jest pójść chociaż po najmniejszej linii oporu i liczyć kalorię, dzięki czemu nie tylko będziesz wiedział, jak dużego tempa chudnięcia możesz się spodziewać, ale również będziesz miał pewność, że wszystko idzie zgodnie z planem, co znacznie odciąża psychikę, która zawsze chce pewności.

Author

Hobbysta kształtowania ciała, który pokazuje jak można żyć normalnie i wciąż osiągnąć wymarzoną sylwetkę.