Arjenworld > Odżywianie > Ile kalorii dziennie żeby szybko schudnąć?

Zastanawiałeś się, kiedy, ile kalorii dziennie potrzebujesz, żeby szybko schudnąć?

Chociaż pytanie wydaje się bardzo skomplikowane, to do odpowiedzenia na nie wystarczy podstawowa wiedza z zakresu odżywiania oraz matematyka na poziomie pierwszoklasisty.

Aby wyliczyć, ile kalorii dziennie potrzebujesz, żeby schudnąć, musisz znać swoje dzienne zapotrzebowanie kaloryczne, które w prosty sposób wyliczysz, korzystając z kalkulatora kalorii.

Kiedy już wyliczyłeś orientacyjną dla twojego organizmu wartość zapotrzebowania kalorycznego, musisz odjąć od niej deficyt, w tempie którego chcesz gubić zbędny tłuszcz.

Żeby dieta była skuteczna, dzienny deficyt kaloryczny powinien wynosić co najmniej 500 kcal.

Jest to wartość, która gwarantuję nam utratę wagi.

Jeżeli nie możesz zmniejszyć kaloryczności diety o co najmniej 500 kcal, ponieważ wiązałoby się to z zejściem do abstrakcyjnej wartości kalorii, zawsze możemy zwiększyć aktywność.

Ile kalorii dziennie żeby schudnąć?

Dzienny deficyt kaloryczny powinien wynosić co najmniej 500 kcal.

Ile kalorii dziennie żeby szybko schudnąć?

W momencie, kiedy nasz dzienny deficyt kaloryczny przekracza 500 kcal, możemy z powodzeniem oczekiwać utraty wagi na poziomie 0.5kg/tydzień.

Jeżeli chcemy, aby efekty były szybsze, wystarczy zwiększyć deficyt kaloryczny.

Warto również pamiętać, że 1kg tkanki tłuszczowej przeliczamy na 7800 kcal.

Tempo utraty wagi jesteśmy w stanie kontrolować i planować, dlatego tylko od nas samych zależy, jak szybko osiągniemy wyznaczony cel.

Ile kalorii dziennie żeby szybko schudnąć?

Tak na prawdę ogranicza nas tylko zdrowy rozsądek. Czym większy deficyt kaloryczny wytworzymy, tym szybciej, początkowo utracimy wagę.

Jak utrzymać tempo utraty wagi?

Jednorazowe wyznaczenie ilości kalorii potrzebnych do rozpoczęcia redukcji jest tylko wstępem do sukcesywnego zrzucania wagi.

Na szczęście kolejne kroki są tak samo proste, jak wcześniejsze wyliczenia i tak na prawdę polegają na trzymaniu wyznaczonego deficytu kalorycznego.

Metody aby tego dokonać są dwie:

  1. Cotygodniowe obniżanie zapotrzebowania kalorycznego o stałą wartość np. 100 kalorii.
  2. Ponowne wyliczanie zapotrzebowania kalorycznego (z nową wagą ciała) oraz odjęcie deficytu, który założyliśmy na początku.

Obie metody odpowiadają na problem, który powstaje przy zrzucaniu masy ciała – zmniejszaniu się podstawowego zapotrzebowania kalorycznego, co można w prosty sposób zauważyć, kiedy podłoży się różne liczby pod kalkulator zapotrzebowania kalorycznego.

Jak utrzymać tempo utraty wagi?

Aby utrzymać tempo utraty wagi należy zachować deficyt kaloryczny, który był wcześniej założony, pamiętając, że w raz z spadkiem wagi ciała, obniża się również nasze podstawowe zapotrzebowanie kaloryczne.

Author

Za darmo dziele się wiedzą, za którą ludzie trzepią dużą kasę. Od 2012 zafascynowany sposobami na osiąganie maksimum z organizmu, przy okazji nie męcząc się zbytnio.

Write A Comment