Ile razy w tygodniu ćwiczyć, żeby szybko schudnąć?

Ile razy w tygodniu ćwiczyć, żeby schudnąć

Osoby początkujące często zadają pytanie, ile razy w tygodniu ćwiczyć, na co oczywiście można odpowiedzieć na wiele różnych sposobów, a prawda jest taka, że nie to powinno być zmartwieniem osoby, która planuję się odchudzać.

Sam pierwszy odruch, który każe nam iść w kierunku większej ilości treningów, aby schudnąć, jest bardzo dobry i w jakiś sposób też logiczny, ale proces redukowania zbędnej tkanki tłuszczowej nie jest bezpośrednio zależy od tego, ile i jak mocno trenujesz.

Trening sam w sobie nie przekłada się na utratę tkanki tłuszczowej, więc to, że każdego dnia będziesz wykonywał brzuszki, nie sprawi, że stracisz tkankę tłuszczową z brzucha.

Więc jak ugryźć ten temat?

Najważniejszym aspektem utraty tkanki tłuszczowej jest odpowiednia podaż kalorii względem twojego, indywidualnego zapotrzebowania kalorycznego, które możesz wyliczyć, korzystając z jednego z kalkulatorów dostępnych na stronie – kalkulator kalorii.

To właśnie ta różnica jest głównym faktorem definiującym, czy twój organizm będzie chudł.

Jeżeli jesteś osobą zdrową, to samo liczenie kalorii sprawi, że osiągniesz swój cel i pozwoli Ci to zrobić w sposób praktycznie w 100% kontrolowany.

To ty będziesz decydować, ile chcesz kilogramów schudnąć w każdym tygodniu i tylko twoja silna wola w utrzymaniu założeń kalorycznych będzie twoją przeszkoda w osiągnięciu celu.

Jak rozplanować kalorię?

Kiedy już wylicz swoje podstawowe zapotrzebowanie kaloryczne – dla naszego przykładu niech będzie to 2000kcal dziennie – to pozostaje Ci oszacować, jak szybko chcesz chudnąć w skali tygodnia i podłożyć to pod prostą matematykę.

1 kilogram tkanki tłuszczowej to 7000kcal.

Więc, jeżeli chcesz każdego tygodnia schudnąć 1 kilogram, to każdego dnia musisz zjeść o 1000kcal mniej, niż potrzebuje twój organizm ( 7000kcal / 7dni = 1000kcal).

W naszym przykładzie osoba, która chciałaby chudnąć z prędkością jednego kilograma na tydzień, musiałaby przez ten okres utrzymać podaż kalorii na poziomie 1000kcal.

Proste? Oczywiście, że proste, ale pamiętaj o tym, że warto czasami rozplanować swoją redukcję na dłuższy okres czasu, a po prostu jeść normalną ilość pożywienia.

Czas i tak upłynie, a będzie to dla Ciebie o wiele łatwiejsze do przejścia.

A co z ćwiczeniami?

W końcu przechodzimy do tego, ile razy w tygodniu ćwiczyć.

Jak już wiesz, ćwiczenia nie mają bezpośredniego przełożenia na utratę tkanki tłuszczowej, ale są bardzo pomocne w całym procesie i sprawiają, że ciało wygląda potem lepiej, niż przy samej restrykcji kalorycznej, dlatego warto o nie zadbać.

Dodatkowo Organizm, który ma rozbudowaną masę mięśniową, potrzebuje więcej kalorii, ponieważ mięśnie palą kalorię, a tkanka tłuszczowa jest odłożonymi kaloriami.

Sam trening siłowy może nie spala dużo kalorii, bo w godzinnej sesji treningowej będzie to około 200-300kcal, ale trening cardio potrafi w tym samym czasie spalić prawie 600kcal.

600kcal każdego dnia to w skali tygodnia aż 4200kcal, czyli dodatkowe 0,6kg mniej!

Ile razy w tygodniu ćwiczyć, żeby schudnąć? Nieważne, czy będziesz w tygodniu ćwiczył 3 razy, a może 5, najważniejsze będą kalorie. Jednak warto ćwiczyć jak najwięcej, ponieważ pomoże to w stworzeniu większego deficytu, a co za tym idzie, szybciej schudniesz.

  • Ile razy w tygodniu ćwiczyć? Możliwie jak najwięcej.
  • Ile razy w tygodniu ćwiczyć, żeby schudnąć? Możliwie jak najwięcej.
  • Ile razy w tygodniu ćwiczyć brzuch? Możliwie jak najwięcej.
  • A, ile razy w tygodniu ćwiczyć inne mięśnie? Możliwie jak najwięcej.

Podziel się z innymi!

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o