Arjenworld > Siłownia > Jak ćwiczyć na orbitreku, żeby spalić tłuszcz na brzuchu?

Aby spalić tłuszcz na brzuchu, dzięki ćwiczeniu na orbitreku, wcale nie trzeba się zbyt mocno namęczyć, ponieważ wystarczy, że wykorzystamy to urządzenie do wytworzenia deficytu kalorycznego, który będzie palił tkankę tłuszczową.

Deficyt kaloryczny jest najważniejszym czynnikiem, który wpływa na zrzucanie tłuszczu z organizmu, więc tak na prawdę nie musimy w ogóle wykonywać żadnych ćwiczeń, a wystarczy, że będziemy jeść odpowiednią ilość pożywienia.

Ze względu na to, że organizm pobiera tkankę tłuszczową z całego organizmu mniej więcej równomiernie (uwzględniając tendencje do jej odkładania w niektórych partiach), aby odsłonić sześciopak, najpierw będziemy musieli zejść na odpowiednio niski poziom tkanki tłuszczowej.

Istnieje badanie, które sugeruje, że da się delikatnie manipulować tym, skąd organizm będzie spalał tłuszcz w pierwszej kolejności, ale zanim dojdziemy do jego szerszego omawiania, musimy powiedzieć sobie, jak tworzyć deficyt kaloryczny.

Jak tworzyć deficyt kaloryczny?

Jak ćwiczyć na orbitreku, żeby spalić tłuszcz na brzuchu?
Jak tworzyć deficyt kaloryczny?

Deficyt kaloryczny to ujemna wartość odejmowania od zapotrzebowania kalorycznego, naszej podaży kalorii w danym okresie czasu (zazwyczaj dnia).

Oznacza to, że po prostu deficyt kaloryczny jest wtedy, kiedy jemy mniej kalorii, niż wynosi nasze dzienne zapotrzebowanie kaloryczne.

Można ten osiągnąć na dwa proste sposoby:

  • Jeść mniej.
  • Trenować więcej*.

*ale nie zwiększając podaży pokarmu.

O ile trenowanie w większej ilości wydaje się łatwiejsze, to prawdopodobnie będziemy i tak zmuszeni do liczenia kalorii, ponieważ wraz z zwiększeniem aktywności fizycznej, nasz organizm będzie szukał większej ilości pokarmu, co musimy kontrolować.

Dlatego najlepiej od razu zacząć od wyznaczenia odpowiedniej ilości kalorii i dzięki liczeniu kalorii, kontrolować odpowiednią podaż pokarmu.

Aktywność fizyczna może pomóc nam w paleniu kalorii, co pozwoli nam szybciej chudnąć lub po prostu dać więcej kalorii, które będziemy mogli przejść i wciąż pozostać w deficycie kalorycznym.

Jaki deficyt potrzebujesz?

Jak ćwiczyć na orbitreku, żeby spalić tłuszcz na brzuchu?
Jaki deficyt potrzebujesz?

Kiedy nie mamy ograniczenia czasowego, powinniśmy zacząć z dość małym deficytem, który będzie wynosił około 500kcal.

Taka wartość pozwoli Ci w trakcie tygodnia schudnąć 3500kcal, co jest równoważne z prawie 0.5kg – kilogram tkanki tłuszczowej to 7800kcal.

Oczywiście wraz z czasem twój spadek wagi będzie spadał, co jest związane z adaptacją zapotrzebowania kalorycznego do nowej masy ciała.

Dlatego tak ważne jest kontrolowanie wagi i w momencie, kiedy przestanie ona zmieniać się w oczekiwany sposób, pogłębianie deficytu kalorycznego.

Wartość ta jest zależna tylko od Ciebie, ale jeżeli chcesz utrzymać to samo tempo, prawdopodobnie wystarczy odjąć kolejne 200kcal.

Tempo chudnięcia jesteśmy w stanie manipulować poprzez zwiększanie oraz zmniejszanie deficytu, o czym przeczytasz m.in. tutaj – jak schudnąć 10kg w miesiąc?

Czyli ćwiczyć na orbitreku, żeby spalić tłuszcz na brzuchu czy nie?

Jak ćwiczyć na orbitreku, żeby spalić tłuszcz na brzuchu?
Czyli ćwiczyć na orbitreku, żeby spalić tłuszcz na brzuchu czy nie?

Jak możesz się domyślać, odpowiedź brzmi: to zależy!

Jeżeli jesteś w stanie być na deficycie kalorycznym tylko dzięki liczeniu kalorii i wciąż będziesz chodził najedzony, to nie ma powodu, żebyś musiał ćwiczyć na orbitreku.

Jednak, kiedy masz problemy z utrzymaniem deficytu kalorycznego, ponieważ wciąż chodzisz głodny, to lepszym rozwiązaniem wydaje się trenowanie na orbitreku, aby mieć więcej kalorii na jedzenie i wciąż trzymać ustalony deficyt.

Jak ćwiczyć na orbitreku, żeby spalić tłuszcz konkretnie na brzuchu?

Jak ćwiczyć na orbitreku, żeby spalić tłuszcz na brzuchu?
Jak ćwiczyć na orbitreku, żeby spalić tłuszcz konkretnie na brzuchu?

Chociaż bardzo popularna jest teoria, że organizm spala tkankę tłuszczową z całej sylwetki mniej więcej równomiernie (biorąc pod uwagę tendencję do okładania w danych jej częściach), to pojawiają się informację, że da się to delikatnie nagiąć.

Niedawno pojawiło się ciekawe badanie, które wykazało, że organizm był skłonny pobierać energię w trakcie wykonywania cardio, przede wszystkim z miejsca, które bezpośrednio zostało zaktywowane przed jego rozpoczęciem.

Oznacza to, że jeżeli chcemy wspomóc spalanie tkanki tłuszczowej z brzucha, warto byłoby wykonywać ćwiczenia na mięśnie brzucha bezpośrednio przed ćwiczeniami wytrzymałościowymi, które mają spalić dodatkowe kalorię.

Podsumowanie

Podsumowanie tematu "Jak ćwiczyć na orbitreku, żeby spalić tłuszcz na brzuchu?"
Podsumowanie tematu „Jak ćwiczyć na orbitreku, żeby spalić tłuszcz na brzuchu?”

Chociaż pewnie nie takiej opinii się spodziewałeś, to jak widać, wcale nie trzeba trenować na orbitreku, żeby spalić tłuszcz na brzuchu.

Najważniejszym aspektem chudnięcie jest i zawsze będzie deficyt kaloryczny, którego wielkość definiuje, jak szybko będzie się ten proces odbywał.

Jednak oczywiście nie oznacza to, że nie warto rozważyć orbitreka jako aktywności, która pozwoli nam spalić dodatkowe kalorie, co na pewno ułatwi cały proces.

Author

Za darmo dziele się wiedzą, za którą ludzie trzepią dużą kasę. Od 2012 zafascynowany sposobami na osiąganie maksimum z organizmu, przy okazji nie męcząc się zbytnio.

Write A Comment