Subscribe Now

Trending News

Korzystając ze strony, godzisz się na wykorzystywanie Cookies
06 Sie 2020

Blog Post

Jak zacząć ćwiczyć na siłowni i uniknąć pierwszych błędów?
Jak zacząć ćwiczyć na siłowni?
Siłownia

Jak zacząć ćwiczyć na siłowni i uniknąć pierwszych błędów? 

Pierwszy trening na siłowni nie zawsze należy do najprzyjemniejszych.

Nowe otoczenie, napakowani kolesie oraz Ty, który coraz bardziej zaczynasz uświadamiać sobie, że jakoś tak nie pasujesz do reszty i fajnie byłoby wrócić już do domu…

Przynajmniej za pewne tak to sobie wyobraża większość osób, która ma problemy z przełamaniem się i postawieniem pierwszego kroku ku lepszej sylwetce.

Na szczęście rzeczywistość jest bardziej pozytywna i pomimo tego, że na pewno będzie na początku trochę zagubiony i napotkasz na swojej drodze parę napakowanych osób, to każdy w tym miejscu jest w tym samym celu – poprawie jakości swojego życia.

Dlatego nie musisz się obawiać, że będziesz wyszydzany, ponieważ osoby, które od dłuższego czasu pracują nad sobą, są świadomi tego, że oni też kiedyś zaczynali.

Jednak pomijając już aspekt psychologiczny, warto chociaż w najmniejszy sposób przygotować się i zaplanować swoją pierwszą sesję treningową na siłowni, w czym pomoże Ci ten artykuł.

Jak zacząć ćwiczyć na siłowni?

  1. Skorzystaj z darmowego treningu
  2. Rozważ trenera personalnego
  3. Poproś doświadczonego kolegę
  4. Postaw na ćwiczenia wielostawowe
  5. Wykorzystaj gotowy trening
  6. Ucz się z ogólnodostępnych źródeł

1. Skorzystaj z darmowego treningu

Obawa przed wydaniem dużej ilości pieniędzy już od początku swojej przygody z siłownią, nie jest niczym nowym nawet dla osób, które oferują nam tę usługi.

Dlatego coraz częstszym standardem jest darmowy trening z trenerem personalnym, który za zadanie ma wprowadzić nas w świat sportów sylwetkowych, przeprowadzając z nami pierwszą sesję treningową oraz sugerując nad czym warto byłoby skupić najbliższe miesiące pracy.

2. Rozważ trenera personalnego

Oprócz tego, że większość siłowni oferuje nam jednorazowy trening z trenerem personalnym, zazwyczaj zaoferuję on nam dalsze, odpłatne korzystanie z jego usług.

Czy warto skorzystać z trenera personalnego?

Z jednej strony tak, bo dzięki temu w teorii otrzymuje jego doświadczenie z osobami, które były na naszym poziomie i zmagały się z podobnym problem, co oszczędza nam czas – czas, który musielibyśmy poświęcić na samodzielną naukę oraz popełnianie błędów.

Z drugiej strony samo zdobycie uprawnienia trenera personalnego nie jest dużym wyczynem i ciężko trafić na osobę, która w 100% poświeci się twojemu rozwoju, tak jakbyś ty to zrobił.

Oczywiście dochodzi tutaj również kwestia pieniężna, a trener personalny potrafi policzyć sobie około 200zł za rozpisanie planu treningowego i diety oraz następne +/- 100zł za każdy trening.

3. Poproś doświadczonego kolegę

W momencie kiedy chcesz oszczędzić sobie początkowych wydatków na trenera personalnego, warto poprosić o pomoc bardziej doświadczonego kolegę.

Oczywiście nie każdy ma taką opcję, ale z pomocą mogą przyjść uczestnicy twojej siłowni.

W końcu nie oszukujmy się, ale każda osoba pracująca nad sobą staje się w pewnym sposób narcyzem, który tylko czeka na to, aby ktoś zauważył jego progres.

Odpowiednie zagadanie może dać Ci szansę nie tylko na darmowy trening pod okiem doświadczonego uczestnika siłowni, ale może przerodzić się w nawiązanie nowej znajomości z osobą, która będzie motywować Cię do dalszej pracy nad sobą.

4. Postaw na ćwiczenia wielostawowe

Niezależnie od tego, czy wkroczysz w ten świat sam czy z pomocą kogoś o większym doświadczeniu, zawsze powinieneś mieć trening oparty o ćwiczenia wielostawowe.

Ćwiczenia złożone (wielostawowe) to wszystkie tę, które angażują do pracy więcej niż jedną grupę mięśniową, co zazwyczaj wiąże się z wykonywaniem ruchu, który wykorzystujemy w sytuacjach, które spotykają nas każdego dnia.

Dzięki zaangażowaniu większej ilości mięśni, jesteśmy w stanie dostarczać lepszego bodźca treningowego, a co za tym szybciej budować masę mięśniowa i poprawiać wygląd sylwetki.

5. Wykorzystaj gotowy trening

Dobrym pomysłem jest również przygotowanie sobie planu treningowego oraz przeanalizowanie zawartym w nim ćwiczeń za pomocą Youtube.

Nie jest to droga, która w 100% zapewni Ci uniknięcie błędów, ale z drugiej strony, błędy to jedyny sposób na naukę i progresowanie.

Jako osoba początkująca powinieneś przede wszystkim postawić na trening FBW, który bazuję na wspomnianych wcześniej ćwiczeniach wielostawowych.

Wśród najpopularniejszych treningów, które można znaleźć w sieci, warto zwrócić uwagę na trening FBW opublikowany przez jednego członków Ekipy WK, Sakera.

Trening FBW w jego wykonaniu dzieli się na na dni treningowego, które wykonuje się w odstępne dwóch dni, naprzemiennie.

FBW Sakera dla kobiet:

TRENING A

Przysiady 5×5
Wyciskanie Leżąc 5×5
Wiosłowanie 5×5
Wznosy bokiem 3×8
Hip Thrust 3×8
Allahy 3×8
Łydki 3×8
Facepull 3×12

TRENING B

Martwy Ciąg Klasyczny 5×5
Wyciskanie Żołnierskie 5×5
Podciąganie Wąsko 5×5
Zakroki 3×8
Odwodziciele 3×8
Deska x3
Łydki 3×8
Y-Raise 3×12

FBW Sakera dla mężczyzn:

TRENING A

Przysiady 5×5
Wyciskanie Leżąc 5×5
Wiosłowanie 5×5
Wznosy bokiem 3×8
Biceps+Triceps 3×8
Allahy 3×8
Łydki 3×8
Facepull 3×12

TRENING B

Martwy Ciąg Klasyczny 5×5
Wyciskanie Żołnierskie 5×5
Podciąganie Wąsko 5×5
Wyciskanie Wąsko 3×8
Biceps 3×8
Deska x3
Łydki 3×8
Y-Raise 3×12

6. Ucz się z ogólnodostępnych źródeł

No i kwestia najważniejsza, nigdy nie przestawaj się uczyć!

Niezależnie od tego, kto zarządza twoim planem treningowym oraz dietą, nie bądź leniwy i wciąż się ucz, pytaj i kwestionuj, jeżeli masz ku temu podstawy.

Nikt nie jest w stanie zrozumieć twojego organizmu na takim poziomie, na jakim jesteś w stanie tego dokonać Ty, więc edukuj się, a zapewni Ci to szybsze osiągnięcie celu.

Related posts

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Cieszę się, że tu jesteś!

Chcesz być pierwszym, który zobaczy nowe materiały?

Podaj swojego emaila, a wyśle Ci powiadomienie za każdym razem, kiedy dodam nowy artykuł.

Dziękuję za zaufanie!

Dziękuję za zaufanie!

Obiecuję, że nie będzie spamowania! Jakość przede wszystkim.

0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x