Arjenworld > Siłownia > 6 porad jak zacząć ćwiczyć na siłowni i uniknąć częstych błędów

Pierwszy trening na siłowni nie zawsze należy do najprzyjemniejszych.

Nowe otoczenie, napakowani kolesie oraz Ty, który coraz bardziej zastanawiasz się, co ty w ogóle tutaj robisz, zamiast oddawać się czynnością, które lubisz…

Przynajmniej za pewne tak to sobie wyobraża większość osób, która ma problemy z przełamaniem się i postawieniem pierwszego kroku ku lepszej sylwetce.

Na szczęście rzeczywistość nie jest tak straszna i pomimo tego, że na pewno będziesz na początku trochę zagubiony i napotkasz na dobrze wyglądające osoby, to każdy jest tu w tym samym celu – poprawie jakości swojego życia.

Dlatego nie musisz się obawiać, że będziesz wyszydzany, ponieważ osoby, które od dłuższego czasu pracują nad sobą, są świadomi tego, że oni też kiedyś zaczynali.

Jednak pomijając już aspekt psychologiczny, warto chociaż w najmniejszy sposób przygotować się i zaplanować swoją pierwszą sesję treningową na siłowni, w czym pomoże Ci ten artykuł.

6 porad jak zacząć ćwiczyć na siłowni:

  1. Skorzystaj z darmowego treningu.
  2. Rozważ trenera personalnego.
  3. Poproś doświadczonego kolegę.
  4. Postaw na ćwiczenia wielostawowe.
  5. Wykorzystaj gotowy trening.
  6. Nie przestawaj się edukować.

1. Skorzystaj z darmowego treningu

6 porad jak zacząć ćwiczyć na siłowni i uniknąć częstych błędów
Skorzystaj z darmowego treningu

Nasze porady do tematu „jak zacząć ćwiczyć na siłowni”, zaczynamy od skorzystania z darmowego treningu z personalnym trenerem, który powoli staje się standardem dla każdej szanującej się siłowni.

Trener personalny ma za zadanie wprowadzić Cię w świat siłowni, pokazując Ci większość maszyn oraz ćwiczenia na wolnym ciężarze, pilnując, abyś poznał odpowiednie ułożenie ciała w trakcie ich wykonania.

Dzięki temu nie tylko będziesz miał osobę, która postawi z tobą pierwsze kroki, odpowie na wszelkie pytania i przeprowadzi twój pierwszy trening, ale zapoznasz się z techniką ćwiczeń, które następnie będziesz w stanie wykonywać sam.

2. Rozważ trenera personalnego

6 porad jak zacząć ćwiczyć na siłowni i uniknąć częstych błędów
Rozważ trenera personalnego

Oprócz tego, że większość siłowni oferuje nam jednorazowy trening z trenerem personalnym, zazwyczaj zaoferuję on nam dalsze, odpłatne korzystanie z jego usług.

Czy warto skorzystać z trenera personalnego?

Z jednej strony tak, bo dzięki temu otrzymujemy jego doświadczenie z pracy z osobami, które były na naszym poziomie i zmagały się z podobnymi problemami, co pozwala nam oszczędzić czas.

Czas, który musielibyśmy poświęcić na samodzielną naukę i popełnianie błędów.

Z drugiej strony samo zdobycie uprawnienia trenera personalnego nie jest dużym wyczynem i ciężko trafić na osobę, która ma na tyle ambicji, aby w 100% poświeci się Twojemu rozwojowi, tak jakbyś Ty to zrobił dla siebie.

Oczywiście dochodzi tutaj również kwestia pieniężna, a trener potrafi policzyć sobie około 200zł za rozpisanie treningu i diety oraz następne +/- 100zł za każdy trening.

3. Poproś doświadczonego kolegę

6 porad jak zacząć ćwiczyć na siłowni i uniknąć częstych błędów
Poproś doświadczonego kolegę

W momencie kiedy chcesz oszczędzić sobie początkowych wydatków na trenera personalnego, warto poprosić o pomoc bardziej doświadczonego kolegę.

Oczywiście nie każdy ma taką opcję, ale z pomocą mogą przyjść uczestnicy twojej siłowni.

W końcu nie oszukujmy się, ale każda osoba pracująca nad sobą staje się w pewnym sposób narcyzem, który tylko czeka na to, aby ktoś zauważył jego progres.

Odpowiednie zagadanie może dać Ci szansę nie tylko na darmowy trening pod okiem doświadczonego uczestnika siłowni, ale może przerodzić się w nawiązanie nowej znajomości z osobą, która będzie motywować Cię do dalszej pracy nad sobą.

4. Postaw na ćwiczenia wielostawowe

6 porad jak zacząć ćwiczyć na siłowni i uniknąć częstych błędów
Postaw na ćwiczenia wielostawowe

Niezależnie od tego, czy wkroczysz w ten świat sam czy z pomocą kogoś o większym doświadczeniu, zawsze powinieneś mieć trening oparty o ćwiczenia wielostawowe.

Ćwiczenia złożone (wielostawowe) to wszystkie tę, które angażują do pracy więcej niż jedną grupę mięśniową, co zazwyczaj wiąże się z wykonywaniem ruchu, który wykorzystujemy w sytuacjach, które spotykają nas każdego dnia.

Dzięki zaangażowaniu większej ilości mięśni, jesteśmy w stanie dostarczać lepszego bodźca treningowego, a co za tym szybciej budować masę mięśniowa i poprawiać wygląd sylwetki.

5. Wykorzystaj gotowy plan treningowy FBW

6 porad jak zacząć ćwiczyć na siłowni i uniknąć częstych błędów
Wykorzystaj gotowy plan treningowy FBW

Dobrym pomysłem jest również przygotowanie sobie planu treningowego oraz przeanalizowanie zawartym w nim ćwiczeń za pomocą Youtube.

Nie jest to droga, która w 100% zapewni Ci uniknięcie błędów, ale z drugiej strony, błędy to jedyny sposób na naukę i progresowanie.

Jako osoba początkująca powinieneś przede wszystkim postawić na trening FBW, który bazuję na wspomnianych wcześniej ćwiczeniach wielostawowych.

Wśród najpopularniejszych treningów, które można znaleźć w sieci, warto zwrócić uwagę na trening FBW opublikowany przez jednego członków Ekipy WK, Sakera.

Trening FBW w jego wykonaniu dzieli się na na dni treningowego, które wykonuje się w odstępne dwóch dni, naprzemiennie.

FBW Sakera dla kobiet:

TRENING A

Przysiady 5×5
Wyciskanie Leżąc 5×5
Wiosłowanie 5×5
Wznosy bokiem 3×8
Hip Thrust 3×8
Allahy 3×8
Łydki 3×8
Facepull 3×12

TRENING B

Martwy Ciąg Klasyczny 5×5
Wyciskanie Żołnierskie 5×5
Podciąganie Wąsko 5×5
Zakroki 3×8
Odwodziciele 3×8
Deska x3
Łydki 3×8
Y-Raise 3×12

FBW Sakera dla mężczyzn:

TRENING A

Przysiady 5×5
Wyciskanie Leżąc 5×5
Wiosłowanie 5×5
Wznosy bokiem 3×8
Biceps+Triceps 3×8
Allahy 3×8
Łydki 3×8
Facepull 3×12

TRENING B

Martwy Ciąg Klasyczny 5×5
Wyciskanie Żołnierskie 5×5
Podciąganie Wąsko 5×5
Wyciskanie Wąsko 3×8
Biceps 3×8
Deska x3
Łydki 3×8
Y-Raise 3×12

6. Nie przestawaj się edukować

6 porad jak zacząć ćwiczyć na siłowni i uniknąć częstych błędów
Nie przestawaj się edukować

No i kwestia najważniejsza, nigdy nie przestawaj się uczyć!

Niezależnie od tego, kto zarządza twoim planem treningowym oraz dietą, nie bądź leniwy i wciąż się ucz, pytaj i kwestionuj, jeżeli masz ku temu podstawy.

Nikt nie jest w stanie zrozumieć twojego organizmu na takim poziomie, na jakim jesteś w stanie tego dokonać Ty, więc edukuj się, a zapewni Ci to szybsze osiągnięcie celu.

Podsumowanie

Podsumowanie tematu "6 porad jak zacząć ćwiczyć na siłowni i uniknąć częstych błędów"
Podsumowanie tematu „6 porad jak zacząć ćwiczyć na siłowni i uniknąć częstych błędów”

Jak widzisz, zaczęcie ćwiczenia na siłowni wcale nie musi być takie straszne, jak się je maluje, ponieważ w końcu każdy z nas kiedyś zaczynał.

Najważniejsze to po prostu przełamać się i spróbować, a potem pójdzie z górki.

W przygotowaniu się do tego, pomoże Ci powyższy artykułu, a wszystkie pozostałe interesują Cię informację, znajdziesz na moim Blogu lub Youtubie.

Author

Za darmo dziele się wiedzą, za którą ludzie trzepią dużą kasę. Od 2012 zafascynowany sposobami na osiąganie maksimum z organizmu, przy okazji nie męcząc się zbytnio.

Write A Comment